Tuesday 1 November 2016

Louche mensen

Er zijn zo veel louche mensen op deze wereld,
maar waarom houd ik zo veel van ze? 
Waarom houd ik van hun louche zijn en doen.
Ik snap het niet. Ze zijn totaal niet normaal 
noch zijn ze logisch. Ze zijn niet eens de liefste,
want ze schelden elkaar uit. Ze zijn niet eens vrijgevig,
want als ze eten zien is het van hun alleen.
Ze zijn echt zo louche. Hun niveau van grappen 
is zo laag dat ik het soms niet eens begrijp. De manier
waarop ze bepaalde dingen doen is ook echt niet 
te snappen..
Na het sluiten van een vorig hoofdstuk in mijn leven begon
ik veel te veel van de louche mensen te houden
Waarom houd ik toch zo veel van ze. 
Zo veeldat als er iets 
met een van hun zou gebeuren ik
er letterlijk en figuurlijk van kapot ga. Ik kan het 
niet eens aan als ze nog maar alsof doen dat ze 
verdrietig zijn.
Ik hou zo veel van hun, ik kan me niet inbeelden
hoe mijn leven zonder hun er zou uitzien. 
Ik wil hun echt niet kwijt. Ik huil enkel al bij de gedachten
van hun kwijt te raken, neen ik wil het niet.
Het doet een kind toch ook pijn als je 
hun knuffel afpakt?
Het doet me pijn als ze een 
ochtendhumeur hebben, want dan zijn ze boos.
Het doet me pijn als ze zich te veel zorgen maken om me.
Het doet me zelfs pijn als ik mijn pijn met hun moet delen
omdat zij pijn krijgen van mijn pijn. Het vreemde is dat we..
Wij, wij voelen elkaar allemaal aan en willen het beste voor 
elkaar. Ondanks al onze stomiteiten brengen we het beste in 
elkaar naar boven en laten we elkaar groeien in de manier
waarop we zelf willen. Dat vind ik toch zo prachtig ea..
Deze louche mensen ea. Ze betekenen zot veel voor mij.
Ik zou niet weten wat ik zonder hun zou moeten.
Deze louche mensen ea, ja ik kan het met trots zeggen. 
Deze louche mensen zijn mijn beste vrienden, mijn alles!
Ik wouw da wa ik tegen u nu heb gezegd ik ook tegen
 hun kon zeggen en dat ze dat allemaal zagen.
Ik wouw dat ze wisten hoeveel ik om hun geef.
Ondanks alles wat ik nu heb gezegd, zijn deze
woorden nog altijd niet genoeg om te omschrijven
 hoeveel ik om hun geef 
en
niemand zal het ooit begrijpen.
~Meli 

1 comment:

  1. Toch louche hoe al die mensen op zo'n louche manier u leven binnenwandelen/lopen.

    ReplyDelete